richyvonne.reismee.nl

03-08-2019 Moab

3-8-19

Vanochtend reden we eerst naar het visitorcenter van Arches. Juul had thuis een wandeling uitgezocht en we wilden weten waar de trail precies begon. We kregen een kaart mee en reden 50 minuten naar de Tower Arch trail. Het was 9.00 uur en nog lekker koel. Het eerste stuk moest je langs de wand klimmen. Later kwamen we erachter dat er ook nog een andere route geweest was. Je moest de route zoeken aan de hand van steenmannetjes. Na een klein uurtje kwamen we bij de Tower Arch aan. Je jongens klommen nog een stukje naar boven en hier hebben we een klein half uur rondgekeken en gerust. Mooie plek, bijzonder hoe die arches ontstaan en blijven hangen. Na een half uur liepen we terug. De zon deed zijn werk intussen goed en het was best al pittig warm. Het was maar goed dat we vroeg begonnen waren en veel water bij ons hadden.

Na deze trial gingen we op afstand nog naar Delicate Arch kijken. Mooi om te zien. We reden door naar Moab en namen een kijkje bij het bedrijf waar we morgen moeten zijn voor de kano’s. Helaas was er niemand thuis. Ik belde later nog even met de eigenaar en die gaf me nog diverse tips.

We maakten dankbaar gebruik van de keuken van de camping en aten er een hapje pizza. Daarna gingen we naar de Mils Creek waterfall. Een waterval met een natuurlijke glijbaan. Het was heerlijk om eventjes af te koelen in het water.

Toen was het de hoogste tijd om proviand in te slaan voor de kano’s. Morgen gaan we vier dagen kanovaren op de Green River. Er is dan geen communicatie met de buitenwereld mogelijk, dus we moeten nu alles goed regelen. Ik kocht nog nieuwe wandelsandalen en een hoed. Mijn sandalen hadden de geest gegeven en een hoed kon ik morgen op het water goed gebruiken. We hadden ook nog gas nog voor het kookpitje. Bepakt en bezakt verlieten we de winkel. Hiermee moeten we het de komende vier dagen doen. Ik draaide nog een wasje en daarna gingen we eten bij de Moab brewery.

Claudette

Have fun, good luck, enjoy and take care ?✨?✨?