richyvonne.reismee.nl

30-07-2019 Yellowstone

https://www.yellowstonenationalparklodges.com/stay/camping/ Bridge Bay campground

30-7-19

Jessie en Lars hadden de eerste nacht op de camping in Yellowstone, een groot dier naast hun tent gehoord. Wat het geweest was wisten ze niet, Jessie was in ieder geval goed geschrokken. Ze kregen gisterenavond van Richard de sleutel van de auto. Zo konden ze in geval van nood in de auto slapen. Vannacht hadden Fenna en Fabrice iets gehoord. Het stond te grazen langs hun tent. Intussen denken we dat het een elk geweest moest zijn. Die komen namelijk geregeld op de camping. Hoe gaaf dat deze grote kolossen s ’nachts naast onze tenten grazen.

Vanochtend sliepen we een beetje uit. Richard bakte brood op het vuur wat we aten met kaas en jam. Fenna had al een tijdje last van een blaasontsteking en mijn oude antibioticum die ik al 9 jaar hiervoor meesleep, werkte helaas niet. We hadden eerder geen mogelijkheid om naar een arts te gaan omdat we in te onherbergzaam gebied zaten. Nu in Yellowstone konden we gebruik maken van de faciliteiten op het park. Hierbij hoort ook een eerste hulp oftewel een medisch centrum.  Het is namelijk nogal ver weg om buiten het park medische hulp te zoeken. Fenna werd uitgebreid onderzocht en kreeg inderdaad te horen dat ze een blaasontsteking had. We kregen medicijnen mee die volgens de arts al heel erg oud waren, maar erg goed zouden werken. Ik dacht: nou ouder dan 9 jaar over datum kan bijna niet. We hopen maar dat Fenna snel van de klachten af is.

Omdat het medische centrum nog gesloten was besloten we vooraf een wandeling te doen naar Clearlake. De wandeling begon bij Arist point en toen naar Lily pad lake en toen naar Clearlake, via de meadows. Zonder overdrijven is dit tot nu toe de mooiste wandelroute. Je loopt langs de Grand Canyon van Yellowstone, twee watervallen (upper en lower), de meertjes en via de meadows weer terug naar de parkeerplaats. Onderweg sloot een ouder paar aan. Ze durfden niet alleen te lopen in verband met de beren. Het was werkelijk prachtig.

Hierna dus naar de arts. Daarna gingen we naar Hayden Valley en hoopten daar wild te kunnen zien. Onderweg kwamen we in een flinke file terecht. Balen. Het bleek dat de oorzaak een kudde bizons waren die niet van de weg af wilden. Na drie kwartier was de ranger het zat het ging al rijdende in zijn auto met een wapperende plastic zak achter de kudde aan. We waren de eerste auto in de file en konden volop genieten van dit schouwspel. De kudde koos het hazenpad.

Bij de Hayden Valley hebben we heerlijk gezeten, maar op een paar kraanvogels geen wild gezien. We reden weer terug naar de camping en hadden Lars en Fabrice beloofd om nog naar de mud pools te gaan kijken. Jeetje wat stonk het daar. Fenna en Fabrice moesten nog naar het toilet en terwijl we zaten te wachten in de auto rende de kudde bizons dwars het parkeerterrein over. Wat een geweld en wat een grote beesten. Fenna en Fabrice hadden de kudde ook gezien want ze renden op 3 meter afstand langs hun op. Ze kregen van de ranger te horen dat ze zich snel moesten verstoppen in het toilet, of in de auto. Gelukkig kwam iedereen er zonder kleerscheuren vanaf.

Vanuit de weg zagen we een elk bij onze tent. We konden hem prachtig fotograferen. Wat een mooie dag weer. Nu zijn de mannen aan het koken en hoor ik net dat het eten klaar is. Dus als jullie het niet erg vinden………..

Willem en Heleen

Tot nu toe genieten we van jullie prachtige verhalen over je reis. Groetjes. Willem en Heleen

Luciëlle

Wat een bijzondere en prachtige avonturen maken jullie mee. Genieten!!

Theo Wouters

Het was weer een genot om het reisverslag te lezen. Er zijn wel veel beren onderweg maar jullie blijven er vrolijk onder. Ik heb nog even twee woordjes op moeten zoeken en wel "moose en elk". De eland heb ik in Lapland niet kunnen vinden en jullie zien ze bij de vleet. Bedankt voor de mooie verhalen en tot ziens.

Elly

Wat hebben jullie het fijn samen. Brengt mooie herinneringen boven. Heerlijk om met jullie mee te reizen!
Groetjes uit Maleisië ?

Wendy

WoW wat zien jullie veel mooie dingen!!