richyvonne.reismee.nl

29-07-2019 Yellowstone

https://www.yellowstonenationalparklodges.com/stay/camping/ Bridge Bay campground

29-7-19

Vandaag stond Old Faithfull area op het programma. Vooraf wilden we gaan eten bij de Old Faithfull inn. Dit is een gebouw van 80 jaar oud waarvoor waarschijnlijk een heel bos gekapt is. Omdat we de drukte voor wilden zijn waren we al vroeg op pad. Op nog geen 200 meter afstand van onze camping botsten we bijna op een black bear. We zaten gelukkig veilig in de auto en konden hem van alle kanten bewonderen. Dit was natuurlijk geweldig om te zien. We reden door naar de Old faithfull area en zagen nog diverse elken. Op afstand zagen de Old Faithfull Geiser al spuiten. Dat zou dus betekenen dat hij dat de komende 1,5 uur niet zou doen. Voor ons dus mooi de tijd om te gaan ontbijten. We verwonderden ons over het mooie, stijlvolle gebouw en aten onze buikjes rond. We konden er weer eventjes tegenaan. Intussen begon het wat te betrekken terwijl we naar het schouwspel van de Old Faithfull geiser keken. Wat prachtig was dat toch weer. Omdat het nu toch echt wel dreigde te gaan regenen besloten we om eerst maar eens wat verhalen te uploaden en te checken hoe het met het thuisfront ging. We hadden immers al 4 dagen niets meer van ons laten horen omdat er geen wifi mogelijkheden geweest waren. Helaas kon ik geen verhalen uploaden, maar ik kon wel even met Cheryl wifi bellen en ook van Renee horen dat alles goed was met de hondjes.

We liepen de route over de boardwalk en verbaasde ons over de mooie kleuren en de heerlijke luchten van de geisers. We zagen aan de overkant van de rivier nog 3 elken grazen.

Daarna wilden we gaan zwemmen bij de fire hole canyon. Hier waren we gisteren al eventjes gaan kijken. Nu konden we er niet opkomen, de weg was afgesloten. We gooiden snel onze plannen om en gingen op een andere plek in het noorden zwemmen. We kwamen langs Mammoth hotsprings en Lars, Fabrice en ik gingen hem bewonderen. De rest bleek wachten in de auto. Na een half uur hadden we het wel gezien en gingen zwemmen. Heerlijk was dat.

Omdat we dichtbij Gardnier waren besloten we om daar te gaan eten en ontbijt voor morgenvroeg in te slaan. We aten een broodje bij de Subway en vertrokken weer naar de camping. We konden gelukkig bij de Subway de verhalen uploaden, dus het thuisfront kan weer meegnioeten met onze avonturen ?. Onderweg zagen we nog 2 beren op afstand, wat een mooie einde van deze prachtige dag.