richyvonne.reismee.nl

28-07-2019 Yellowstone

https://www.yellowstonenationalparklodges.com/stay/camping/ Bridge bay campground

28-7-19

We stonden vroeg op omdat we vandaag naar Yellowstone gaan. Naar een lekker ontbijt met yoghurt, een gekookt ei en geroosterd brood, begonnen we met alles te pakken. Gelukkig had gister iedereen zijn tas al in gepakt en dat maakt het opruimen een stuk makkelijker. Toen we Yellowstone in reden werden we meteen al begroet door een bizon. Naar maten de rit verder kwam reden we de Lamar valey in en zagen we kuddes bizons en nu werd het toch wel een beetje veel. Toen we verder Yellowstone in reden om naar de camping te gaan waar we vannacht overnachten, zag Fabrice een vrouwelijke elk. Het was even twijfelen of het een hert of een elk was maar toen we goed keken zeiden we tegen elkaar dat een hert nooit zo groot kon zijn. We konden onze ogen niet geloven wat is het toch een prachtig beest. Aangekomen bij de camping hebben we even geluncht met meloen, toen er mensen nog honger hadden trokken we toch maar een lekker zak chips open. We gingen toch vandaag een wandeling maken en dan kan die chips er best bij. Toen we aankwamen bij de trail van de grand prismatic spring overlook hadden we besloten om toch ook maar even de wandeling te doen naar een waterval. Deze was 1,6 mijl en dat hadden we wel over voor een prachtige waterval. Toen we op de helft waren namen Juul en papa even een pauze omdat ze moesten wachten op ons. Ze waren ons aan het opwachten bij een beekje. Opeens riep mama ‘’een wolf’’ snel keken we om en zagen dat het een vos was. De vos trok zich niks van ons aan en liep zo langs ons heen. Dit scheelde misschien 3 meter. De vos had gelukkig al zijn lekkernij gevonden want hij had 2 a 3 eekhoorns in zijn bek. Naar dit spektakel waren we even stil. De rest van de rit hebben we mama geplaagd met haar reactie van de wolf (eigenlijk vos). De waterval was prachtig en naar een kwartier het te hebben bewonderd vonden we het tijd om aan de terug reis te beginnen. Het was 16:45 uur toen we terug kwamen bij de auto. Dit vonden wij erg vroeg en besloten nog even een stukje te rijden naar fire hole river hier waren we een paar jaar geleden geweest en waren toen deze rivier afgegaan. Dit willen we dit jaar ook weer gaan doen. Naar dat we het wel gezien hadden besloten we dat we morgen terug kwamen om deze gevaarlijke rivier aftegaan. We reden nog even naar een plek waar we hoopte een pan te kunnen scoren maar dit lukte helaas niet. Dan maar terug naar de camping. Onderweg zagen we een hoop auto’s stil staan en dit betekend dat er wild rond loopt. Er stonden een hoop mensen buiten de auto, het zou dus niet gevaarlijk moeten zijn. We sprongen snel de auto uit want we konden niet zien wat voor dier het was. Toen we eindelijk zagen wat voor dier het was op 50 meter afstand stond een black bear. We konden prachtige foto’s maken en de beer liet het allemaal toe. in de auto kwam ik met de opmerking van ‘’nu lijken wij wel op de Amerikanen’’. We maken altijd grappen omdat ze vaak uit auto’s stappen terwijl het eigenlijk best gevaarlijk is. Toen we bijna bij de camping waren gaven we een gil. We zagen een elk met gewei. Papa draaide snel om en het bleek dat er 2 waren. We bleven deze keer wel in de auto zitten want de elk was zo groot als de auto en was wel heel dicht bij. Als we onze hand uit de auto staken konden we het dier bijna aanraken. Nu zijn we terug op de camping en praten nog steeds over de ongelovige dag die we vandaag hadden. Nu gaan we lekker avond eten want dat hebben we allemaal wel nodig. Op het menu staat: maiskolven, aardappels uit de vuurkorf en de overgebleven spareribs van Fabrice van gisteren.

Groetjes Fenna

Margret

Hoi allemaal, wat een indrukken krijgen wij zo weer van jullie reis!! Geweldig/fijn om zo weer mee te lezen wat jullie zoal mee maken.Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal. X Margret

Max & Coby

Hallo familie !
Toch onverwachte belevenissen die jullie meemaken daar. Lijkt ons en spannend en misschien ook angstaanjagend. ( goed, misschien zien we beren op de weg, en grote elanden bij liedjes als jingle bells ) .
Gelukkig hebben jullie pepperspray. Prachtige ervaringen !
Veel plezier nog!

Max & Coby

gonny peters

Dank je wel voor jullie verhalen!!!

nog een hele fijne vakantie,

Groetjes Gonny peters