richyvonne.reismee.nl

22-07-2019 Rocky mountains

Superlekker geslapen op onze nieuwe slaapmatjes. Dat kon natuurlijk ook komen door de jetlag en de pittige eerste dagen. Maar in ieder geval lekker geslapen. Om half zeven waren Richard en ik al hout aan het sprokkelen. De zon was op maar voor ons nog niet zichtbaar, die zat nog verscholen achter de bergen. Toen het vuurtje lekker brandde kwam Lars uit bed en ging ook hout zoeken. Al snel kwam de rest en maakte Lars van de overgebleven wraps van gisteren tosti’s. Richard en Juul hielden zich bezig met de zojuist aangeschafte percolator om koffie te zetten. Na het ontbijt was het tijd om aan onze eerste echte wandeling te beginnen. Bepakt met veel water en crackers zouden we de Rocky’s wel aankunnen. Het zou een wandeling zijn naar een bergmeertje (Watinwa lake). Deze konden we vanuit de camping lopen en langs de waterval omhoog. Het zou 2,5 mijl zijn en dat was prima om mee te beginnen. Dat was mooi want dan konden we rond 12.00 uur weer terug zijn en konden de heren verder gaan met het bouwen aan hun vlot. Daar waren ze gisteren aan begonnen. Het liep een beetje anders dan verwacht. We vertrokken om 8.30 uur vanuit de camping. We hebben 4 uur geklommen en waren helemaal gaar. Niet een rustig gestaag omhoog wandelingetje, maar een zeer pittige klim. Onderweg moesten we diverse riviertjes oversteken. Het water was best wild en hoog en soms konden we de rivier niet oversteken. Gelukkig hadden de mannen daar weer wat voor. Er werden houtstronken over de rivier gelegd en de dames werden netjes en veilig begeleid naar de andere kant. We moesten vaak stoppen om de oudere dame van het gezelschap wat rust te gunnen. Jezus…..wat een klim…..4 uur omhoog, niet meer normaal. Er werd een beetje op Richard gemopperd (hij had de route uitgekozen) en Jessie meter gaf aan dat we 109 etages geklommen hadden. 1 etage is ongeveer 3 meter hoog. De wandeling zelf was echt geweldig, met vele bomen, mooie vergezichten, bloemen en vele watervalletjes. Het leek wel een sprookje. Regelmatig maakten de jongens nieuw water aan met de waterfilter van Richard. Die werkte perfect. Wat waren we blij dat we die mee hadden genomen. We drinken heel wat af met zijn allen. Toen na vier uur het meertje nog lang niet in zicht was en de crackers op waren vonden de weergoden het welletjes. Wodan dreigde met onweer en bliksem en binnen een no-time namen we de beslissing om ze snel mogelijk weer terug te gaan. Gelukkig bleef het bij een beetje gerommel en zetten het niet echt door. De weg terug was sneller, maar niet ongevaarlijker. Door de losse stenen viel menigeen op zijn gat en hadden sommige forse blaren. Om 4 uur middags waren we weer terug en hadden er 15,5 km op zitten. We waren best wel trots op ons zelf. Juul en Fabrice hadden een heerlijk fruithapje gemaakt en daarna dook iedereen de tenten in omdat het begon te regenen. Het avondeten werd door Richard en mij verzorgt en de nu zitten we lekker bij het kampvuurtje de marshmallows te roosteren. Vanavond vroeg naar bed en morgen vroeg weer op. We gaan dan naar Mount Rushmore en hebben een lange reisdag voor ons.