richyvonne.reismee.nl

02-05-2019 Zeg nooit, nooit!

Het is juni 2018 en zoonlief is geslaagd voor zijn HAVO-diploma. Het was even zwoegen met een her, maar hij heeft het gered. We hebben in ons gezin de afspraak dat als je geslaagd bent je mag kiezen waar we uit gaan eten. Juul wist het meteen hij wilde naar Applebees. Ik keek hem aan en zei: Maar dat is in Amerika! Ja, mam dat weet ik. En zo ontstond het idee tussen Juul en mij om de grote plas toch maar weer eens over te steken. Ik zocht direct naar auto's en kwam een hele goedkope aanbieding tegen waar we met zijn zevenen (u leest het goed....zeven) in moeten passen. Een grote 13-persoonsbus voor 4 weken voor 800 euro. Juul en ik bedachten een plan om Richard over te halen. De kids zouden nu wel allemaal zelf hun ticket betalen en met zo'n goedkope auto kon hij geen nee zeggen. We gooiden het in de groep en iedereen wilde mee. Lars en Jessie moesten er nog eventjes over nadenken want die waren net bezig om zelfstandig op reis te gaan. Gelukkig wilden ze mee en nu gaan we met zeven man/vrouw sterk Amerika veroveren. Fabrice, het vriendje van Fenna was vorig jaar al mee geweest naar Frankrijk en overleefde het kamperen. Nou, Fabrice, dan moet dit ook wel lukken! Lars, het vriendje van Jessie, was al eerder mee geweest naar Amerika en weet waar hij aan begint.Een gewaarschuwd mens telt voor 2 Lars!

Helaas viel de bus een beetje tegen. Mijn schoonzus Elly waarschuwde me dat we voor dit apparaat een apart rijbewijs moesten hebben. Gelukkig konden we de bus om zetten in een Ford Expedition EL 7 pax. Het grootste slagschip wat Hertz te bieden heeft. Ach, voor 500 euro meer konden we dit niet laten lopen. Ahum. Voor de zekerheid gaat onze roofbag ook weer mee en zo moet de hele handel in de auto kunnen. We gaan immers veel kamperen en dan heb je veel spullen nodig. Omdat we eerste de auto geboekt hadden en daarna pas de tickets kwamen we 1 dag autohuur te kort. Hiervoor hebben we een Chrysler bij Avis geboekt, zodat we toch van het vliegveld in Denver weg kunnen. Want een dag op het vliegveld rondhangen is ook weer zoiets.

We vliegen dus op Denver vanuit Brussel op vrijdag 19-7-19 en hopen op 17-8 terug te zijn. We vliegen via IJsland en stappen daar over. In Denver aangekomen gaan we eerst maar eens uitrusten in het Lions hotel. De volgende dag gaan we inkopen doen en ervoor zorgen dat we ons slagschip op kunnen halen. Globaal is de route als volgt: Denver, Rocky mountains, Black hills, Cody, Yellowstone, Saltlake city, Moab, Sante Fe, Colorado Springs en weer Denver.

Zoals gewoonlijk hebben we een hoogtepunt in ons programma en dat is dit keer kanoën. We hebben op 4-8-19 kano's geboekt in Moab waarmee we zelfstandig de Green River af zullen gaan varen. Vier dagen zonder anderen, zonder wifi, zonder, zonder, zonder ....alles. Heeft iemand een gebroken been? jammer, dan ....we worden pas na vier dagen "gered". Het zal een hele beleving worden. We gaan onderweg slapen in onze tenten die we langs de waterkant op zullen zetten. Nemen heel veel water mee en moeten zelfs verplicht 2 toiletten meenemen. Het is immers een natuurgebied en als nature calls is het niet de bedoeling om het woord natuurgebied letterlijk te nemen. Ik heb er al hele visoenen bij: een toilet op de kano...affin, het zal wel goed komen.

Intussen komt de datum steeds dichterbij en moeten we nog veel regelen. De overnachtingen zijn allang geboekt, maar de invulling van de dagen laten nog op zich wachten. We zijn immers beiden erg druk met de het werk en de studie.Tot en met Yellowstone weten we wat we gaan doen en de rest moeten we nog plannen. Maar het komt goed, heus.

Fenna en ik gaan om beurten over onze avonturen schrijven en vinden het leuk als jullie virtueel met ons mee willen reizen. Je kunt je inschrijven via deze pagina en dan krijg je automatisch een mailtje als er weer iets geschreven is. Tenminste dat hoop ik.

We gaan ons eigen feestje bouwen in de States...

Liefs van Richard, Yvonne, Jessie en Lars, Juul, Fenna en Fabrice .