richyvonne.reismee.nl

Nabespreking

Aan alle goede dingen komt een einde. Zo ook aan onze vakantie. We hebben weer enorm genoten van dit prachtige land. Amerika blijft naar meer smaken. Het heeft zoveel te bieden. De natuur is er zo divers en prachtig. Daar blijf je je maar over verbazen. Met de kids hebben we het in de auto nog gehad over de mooiste overnachting. Met stip op 1 staat toch wel Yellowstone. Daarin zijn we unaniem. Het wakker worden met wild naast je tent is zo gaaf. Daarnaast is Yellowstone zo surrealistisch dat het bijna niet te geloven is. Ook hebben we genoten van de kanotocht. Het alleen op jezelf aangewezen zijn is een bijzondere ervaring. Hier in Nederland zijn we de honderden (duizenden) muggen die ons belaagden al weer bijna vergeten. Ook de hitte was goed te doen horen we onszelf nu zeggen. Maar als ik de foto’s bekijk van de hoofden van Lars en Juul met de talloze muggenbulten dan komt de muggeninvasie zo weer bij me binnen. Ons hoor je NOOIT meer klagen over 1 lastige, zoemende mug in de slaapkamer.

We hebben het goed gehad met zijn allen. Natuurlijk zijn er wel eens wat irritaties als je met zeven mensen 24 uur per dag bij elkaar op de lip zit. Maar we hebben elkaar beter leren kennen. Ook hebben we onze eigen grenzen beter leren kennen. De soms toch wel pittige wandeltochten (voor sommige dan) en het kanovaren vergen een andere fysieke en mentale vaardigheid dan we in het gewone leven voor de kiezen krijgen. Vooral het niets doen op de kano is een bijzondere ervaring. We zijn er in ieder geval een stuk rijker van geworden. Mooi was ook om te zien hoe Fabrice zich ontpopte tot ware avonturier. Hij liep fluitend en zingend de wandelingen mee, sprokkelde hout en vond de primitiviteit heerlijk. Van Lars wisten we al dat hij dit leuk vond. En tja, onze eigen kids hebben het met de paplepel ingegeven gekregen. Die weten niet beter.

Aan alle goede dingen komt een eind. Zo ook aan de familievakanties. Onze kids gaan volgend jaar zelf op ontdekkingstocht. Jessie en Lars gaan lekker samen. Ze praten nu al over Sri Lanka. Fenna mag met de familie van Fabrice mee naar Indonesië en Juul is zijn vrienden aan het mobiliseren om niet op zuipvakantie te gaan maar naar Thailand. Wij blijven thuis en volgen hun avonturen op de voet. Daar genieten wij dan weer van. Het zal anders worden zo met zijn tweetjes, maar het is mooi om te zien dat we door al onze reizen de kids gestimuleerd hebben om de wereld te verkennen. Vooral ook om te genieten van de kleine dingen en de natuur. De wereld ligt aan hun voeten. En ach wie weet, zeg nooit nooit…….

Dank je wel voor het meelezen en volgen van onze reis. We vonden het iedere keer weer leuk om jullie reacties te lezen.

Theo Wouters

Fijn dat jullie allemaal weer heelhuid thuis zijn. Wat heb ik genoten van al jullie verhalen door Amerika. Vooral de kanotocht was riskant omdat je helemaal op jezelf aangewezen bent en ik keek dan ook uit naar het schrijfmoment dat jullie dat overleefd hebben.
Hartelijk bedank voor al jullie verhalen en petje af voor de schrijvers.

Wendy

Ook ik heb genoten van jullie reisverhalen. Het zal wel wennen zijn met zijn tweeën, maar het went snel?