richyvonne.reismee.nl

13-08-2019 Colorado Springs

13-8-19

Omdat we vannacht voor de laatste keer in de tenten geslapen hadden konden we al wat dingen weggooien. Onze tent had gebroken tentstokken en gaatjes in het grondzeil. Ook die van Juul was niet meer goed. Die van Juul had het toch zeker 10 jaar volgehouden, maar die van ons pas drie jaar. We verbazen ons over de slechte kwaliteit van onze (Coleman) tent. De nieuwe Colemantent die we voor Jessie en Lars gekocht hadden was meteen al niet goed. Door een stikfout kon Jessie niet languit liggen en moesten we hem lossnijden. Ook was er al een tentstok gebroken en zaten er al gaatjes in het doek. Waar is de kwaliteit van vroeger gebleven?

Voor vandaag stond alleen het kasteel van Bischop op het programma. Ik had deze met Google Earth gevonden en dacht: he, die heb ik eerder gezien. Ik besefte me toen dat mijn schoonzus en zwager daar ook al eens geweest waren en er enthousiast over waren geweest. Dus op naar Bischop Castel. Bischop liep een krantenwijk en kocht als 15-jarige een stuk grond. Daar begon hij met het bouwen van zijn kasteel. Een mooi verhaal om te lezen, voor wie wil, kijk maar eens op zijn website. Vandaag de dag werkt hij nog steeds aan zijn kasteel. Toen we er vanmorgen kwamen zat hij met zijn hond op de veranda te praten met een mevrouw. Richard hoorde hem zeggen dat hij vanochtend aan de middentoren had gewerkt.

Het kasteel is een imposant bouwwerk wat niet te vergelijken is met een ander kasteel. Het is een fantasierijk gebouw met veel grote stenen, smeedwerk en glas in lood ramen. Bischop heeft duidelijk lak aan de veiligheidsregels en waarschijnlijk geen bouwvergunning gekregen. Er is op veel plekken geen afrastering en in sommige traptreden zitten grote gaten. We klommen drie verdiepingen omhoog en verbaasden ons over de onveilige situaties. Juul en Fabrice durfden het aan om tot de hoogste toren te klimmen, maar Juul greep daarna meteen naar de deo. Hij had letterlijk angstzweet gehad. Bischop leeft van de donaties en de verkoop van souvenirtjes. Hij wil perse niet dat mensen intree betalen omdat Amerika een vrij land is en zijn attractie vrij toegankelijk moet zijn. hij heeft dit ook vast laten leggen in zijn testament. Dus na zijn dood zal het kasteel nog steeds vrij toegankelijk zijn. Lars kocht er wat souvenirtjes en ik kreeg van Fenna en Jessie een paar mooie oorbelletjes. Dank je wel meiden!

Daarna reden we naar ons huisje in Colorado Springs. Het staat pal tegenover een tent die marihuana verkoopt, waar het een drukte van belang is. Lars en Jessie waren nog niet verzadigd van de Ross en de Marshall. Fabrice en Juul waren er intussen wel klaar mee en gingen samen met Richard koffie drinken. Fenna kocht er een mooie rugtas. Avondeten deden we in een restaurant waar we chinees, Japans, Mongolische, Thaïs en Kantons konden eten. Het smaakte heerlijk, maar Lars had zich een beetje verkeken op de pittigheid van zijn gerecht. Hij at het heel stoer op, maar bluste per hap met een halve liter cola.

Bij terugkomst haalden we de auto leeg. Hoe spijtig ook we moeten vrijdag weer naar huis. We gooiden spullen weg die we niet meer nodig hadden en doneerden ons serviesgoed aan de eigenaar van het huisje. Zo kregen we een goed beeld of alles in de 4 koffers kon. We mochten nog 1 extra koffer meenemen, maar als we die niet nodig hadden, was dat ook geen punt. De jongens maakten er een spelletje van om zoveel mogelijk kussens en slaapzakken in vacuümzakken te proppen. Ondanks hun geprop en gepuzzel zullen we morgen een extra koffer bij moeten kopen.

Wendy

Jeetje wat is de tijd snel gegaan. Dat vind ik al, terwijl ik jullie verhalen lees, dus voor jullie zal het wel helemaal super snel zijn gegaan!

Yvonne

Klopt helemaal Wendy. De tijd is voorbij gevlogen. Maar we hebben weer mooie herinneringen gemaakt.....

Elly

Haha, dat kasteel! Nog steeds niet ingestort dus ;)
Jammer dat het einde van jullie vakantie nadert. Een hele goede terugreis met z'n allen!

José

Wat heerlijk om al jullie verhalen te lezen. Wat hebben jullie veel meegemaakt!
En ja, dan komt er helaas een einde aan jullie avontuur. Goede terugreis!

Max & Coby

Een prachtige reis !
Aan deze reis zullen jullie nog heel lang denken, dat weten we zeker.
Een hele fijne terugreis en tot zaterdag !!

Max & Coby.

Richard en Yvonne Maassen

Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties. Morgenavond (Denvertijd) vertrekken we weer naar Brussel. We hebben enorm genoten!

Justin & Amiza

Wat een prachtige reis zo met zn allen! Kunnen jullie vast nog heel lang van nagenieten.
En wij hebben op afstand heerlijk kunnen meegenieten :D
Have a save trip back en tot zaterdag! xx