richyvonne.reismee.nl

12-08-2019 Great Sand Dunes

https://www.recreation.gov/camping/campsites/103701plekje 39 en 40

12-8-19

We stonden vroeg op. Richard bakte pannenkoeken op het hout. Het was lastig om het vuur aan te krijgen. Het had geregend en het hout was nat. Uiteindelijk lukte het dan toch. We ruimde de boel op en vertrokken naar ons volgende avontuur. Vandaag stonden de Great Sand Dunes op het programma. Onderweg wilden we stoppen bij een krokodillenfarm. We namen afscheid van new Mexico. Deze staat had ons echt positief verrast. We reden over de La Mangapass. Zo kwamen we Colorado weer binnen.

De stop bij de krokodillenfarm bleek een gouden stop te zijn. De kinderen (en wij) vonden het geweldig. Om te beginnen is het geen fokboerderij, maar een opvanghuis voor allerlei dieren. Maar met name reptillen en krokodillen. Bij de ingang liepen er grote schildpadden rond die we sla mochten voeren. Toen we binnen kwamen kregen we de vraag of we een echte krokodil vast wilde houden. Nou, dat wilde de jeugd wel. Jessie en Richard vonden het maar niets. Het was een kleine krokodil van ongeveer 1 meter lang. We moesten hem wel precies goed vasthouden anders zou hij bijten. Daarna werden er foto’s gemaakt. We kregen een dapperheidscertificaat en tot grote hilariteit beet de krokodil erin. Hierdoor kwamen er zijn tandafdrukken er in te staan.

Verderop zaten de slangen. Giftige en constrictors. Het was erg rustig en Fabrice vroeg of hij een slang vast mocht houden. Geen probleem. De jongen haalde een python (1,5 meter) uit het terrarium en Fabrice mocht hem vasthouden. Daarna legde de jongen de python om Fabrice zijn nek. De slang begon met zijn tong Fabrice te onderzoeken. Woeha. Daarna waren Lars, Juul en Fenna aan de beurt. Voor mij was dit een maatje te groot. Je mocht de krokodillen voeren, maar wel met een speciaal voer. Lars ging een emmer voer kopen en de krokodillen kwamen in actie. Dat was gaaf om te zien. We liepen er zeker 2 uur rond en vonden het er super. Voor wie ooit daar in de buurt komt, zeker doen.

Vanaf hier was het nog maar een half uurtje rijden naar de camping. We hadden weer het mooiste plekje op de camping met uitzicht op de dunes. Je jongens bakte hamburgers op het kampvuur, terwijl de hertjes toekeken. Later begon het alweer te onweren en hoorden de s ’nachts een roedel wolven of coyotes huilen. Erg gaaf.

Willem en Heleen

Heel wat anders dan honden. veel plezier.